Detailweergave publicatie Volgens mij moeten we nu overleggen.
- Titel
- Volgens mij moeten we nu overleggen.
- Subtitel
- Een onderzoek naar het effect van de interactie tussen de docent en de leerling die in een groepje aan het werk is.
- Bestand(en)
- scriptie.docx
- Auteur
- Johanna Brouwer-Minderhoud
- Organisatie
- Categorie
- Activerende didactiek
- Trefwoorden
- Interactie Samenwerken
- Samenvatting
“Ze zitten alleen maar te kletsen en ze leren niks’. Dat is één van de vele vooroordelen die de ronde doen over leerlingen in de Tweede Fase. Dit onderzoek maakt duidelijk dat in ieder geval dit vooroordeel naar de prullenbak kan. Want leerlingen praten wel degelijk over de opdrachten die ze moeten maken en vaak ook nog op een manier waardoor ze iets leren. Maar hoe praten ze en wat is het effect van de interactie met de docent tijdens het maken van die opdrachten? Hoe verloopt trouwens die verticale interactie tussen de docent en de leerlingen die in een groepje aan het werk zijn? Dat is in grote lijnen de kern van dit onderzoek.
- Soort Object
- Onderzoeksverslag
- Taal
- Nederlands
- Datum
- Begeleider
- Dr. Olav Severijnen
- Instelling
- Fontys Lerarenopleiding Tilburg