Zeeuwse Kennisbank

Dé kennisbank voor onderwijzend Zeeland!

Detailweergave publicatie Volgens mij moeten we nu overleggen.

Titel
Volgens mij moeten we nu overleggen.
Subtitel
Een onderzoek naar het effect van de interactie tussen de docent en de leerling die in een groepje aan het werk is.
Bestand(en)
scriptie.docx
Auteur
Johanna Brouwer-Minderhoud
Organisatie
Categorie
Activerende didactiek
Trefwoorden
Interactie Samenwerken
Samenvatting

“Ze zitten alleen maar te kletsen en ze leren niks’. Dat is één van de vele vooroordelen die de ronde doen over leerlingen in de Tweede Fase. Dit onderzoek maakt duidelijk dat in ieder geval dit vooroordeel naar de prullenbak kan. Want leerlingen praten wel degelijk over de opdrachten die ze moeten maken en vaak ook nog op een manier waardoor ze iets leren. Maar hoe praten ze en wat is het effect van de interactie met de docent tijdens het maken van die opdrachten? Hoe verloopt trouwens die verticale interactie tussen de docent en de leerlingen die in een groepje aan het werk zijn? Dat is in grote lijnen de kern van dit onderzoek.

Soort Object
Onderzoeksverslag
Taal
Nederlands
Datum
Begeleider
Dr. Olav Severijnen
Instelling
Fontys Lerarenopleiding Tilburg